slo eng hr
OBJAVE
Temna plat čustvene inteligentnosti
24.03.2017

Kadrovska agencija

V prvi objavi o čustveni inteligentnosti smo konstrukt razložili in opisali elemente, ki jih le-ta zajema. Izpostavili smo tudi pozitiven doprinos čustvene inteligentnosti v delovnem okolju. V pričujočem članku vam želimo predstaviti praktičen primer iz našega podjetja ter negativno stran čustvene inteligentnosti.

Za naročnika smo kadrovali direktorja za vodenje prodaje, kjer je bila ključnega pomena sposobnost kriznega managementa. Proces iskanja in selekcije smo zaključili z naborom treh najboljših kandidatov, ki so imeli vse zahtevane kompetence. Z njimi smo opravili tudi psihološka testiranja, ki so pokazala, da imajo vsi dobro razvito čustveno inteligentnost, vendar so se kandidati razlikovali v elementu, ki je ključen v primeru kriznega managementa. Ta element je empatija.

Dva kandidata sta imela visoko izraženo stopnjo empatije, eden pa nizko. Za delovne naloge, ki bi jih kandidat opravljal, izrazita empatija ni zaželena, saj lahko vodi v vedenje vodje, ki ga oblikujejo čustva drugih. Visoko empatična oseba je bolj odprta in nagnjena k strinjanju, kar pa je v primeru kriznega vodenja prej omejitev, kot prednost.

Empatije ne smemo mešati s simpatijo. Vseeno  je empatija tista, ki npr. pri pogovorih o učinkovitosti zaposlenega omogoča, da vodja dovoli podrejenemu predstavitev njegovega pogleda na situacijo. Simpatiziranje je tisto, ki pri vodji povzroča, da zaposlenemu dovoli uporabo čustev in težav kot izgovor za nedoseganje rezultatov ali izogibanje dolžnostim. Izrazito empatični posamezniki hitro zaidejo pod vpliv čustvenih reakcij drugih ljudi. Zato se jih da tudi lažje zmanipulirati v primeru, da jim zaposleni ne govori resnice ali pretirava o svoji izkušnji.

Vsekakor smo ljudje nagnjeni k temu, da nam v težkih časih instinkt narekuje slediti raznolikim čustvom in se hitro odzvati. Evolucijsko gledano nam je to v preteklosti koristilo, saj smo bežali pred potencialno nevarnostjo. Enak pristop pa se ne more učinkovito aplicirati v poslovnem scenariju.

Po uvodni predstavitvi čustvene inteligentnosti in njenih prednostih ter temne plati, vam bomo v prihodnji objavi predstavili še praktične nasvete za izboljšanje sposobnosti.

Več objav na: www.interimadria.si

 

Viri:

Moolji, R. (2017). What are the advantages and disadvantages of having a highly empathetic nature?. Minneapolis: Walden University.

Vaše sporočilo je bilo uspešno poslano. Odgovorili vam bomo v najkrajšem možnem času.

POVPRAŠEVANJE

Za dodatna vprašanja in ponudbo izpolnite spodnji obrazec. Kontaktirali vas bomo v najkrajšem možnem času.


*IME IN PRIIMEK:
*TELEFONSKA ŠT.:
*PODJETJE:
*EMAIL:
VAŠE SPOROČILO: