slo eng hr
OBJAVE
Nekaj očitnih nasvetov za zaposlitveni razgovor
28.10.2015

Na temo zaposlitvenih razgovorov je objavljene ogromno bolj ali manj strokovne literature in zato človeka čudi, kako se premnogi uspejo ogniti nasvetom, ki v glavnem vsi pravijo isto: "Na razgovor se primerno pripravite!".

Zdi se mi, da mnogi kandidati zaposlitveni razgovor jemljejo polovičarsko. Dobro, nekateri se manj zainteresirane samo delajo (»playing hard to get«), določeni izberejo koncept »bom že nekako zvozil«, spet drugi pa so enostavno ... nepripravljeni. In vsa čast preredkim izjemam. Na temo zaposlitvenih razgovorov je objavljene ogromno bolj ali manj strokovne literature in zato človeka čudi, kako se premnogi uspejo ogniti nasvetom, ki v glavnem vsi pravijo isto: "Na razgovor se primerno pripravite!".

Ne glede na to, če ste se sami prijavili na oglas za zaposlitev ali pa ste bili diskretno kontaktirani (»headhuntani«), bo vaš položaj na uvodnem razgovoru enak – sedite nasproti kadrovika, ki poskuša oceniti, če ste primerni za odprto delovno mesto. V vsakem primeru bo preboj do morebitnega finalnega razgovora zahteven, če pa zadeve ne vzamete resno pa skoraj nemogoč. Spodaj navajam nekaj res osnovnih priporočil, ki jih polagam na srce vsem trenutnim in bodočim kandidatom:

  • Kot rečeno, »Be prepared!« Pred razgovorom vedno (z)veste vsaj nekaj o podjetju oz. poziciji, za katero kandidirate. Kolikor je mogoče preučite podjetje in branžo, preberite letno poročilo podjetja, poskušajte izvedeti, s kakšnimi izzivi se soočajo in kaj bi lahko vi prinesli v podjetje. Kakšna je torej vaša dodana vrednost v določeni situaciji, na določenem delovnem mestu, v podjetju, branži?
  • Klasična vprašanja. Vaša plačna pričakovanja, zakaj bi (morda) menjali službo sedaj in zakaj ste jih menjali v preteklosti, vaše izražene karakterne lastnosti, itd.? To so standardna vprašanja, ki čisto vedno pridejo na vrsto, kjer pa kandidati (pre)pogosto mencajo. Glede na to, da veste, da vas bomo to vprašali ni razloga, da odgovorov predhodno ne povadite. Vadite in poslušajte svoje odgovore dokler si (iskreno) ne priznate, da ste zadovoljni s slišanim.
  • Komunikacija. Ker ni pomembno le kaj poveste, ampak tudi na kakšen način. Izražajte se jasno, precizno in suvereno, kanček (zdravega) humorja tudi vedno pomaga. Prav tako se izogibajte dolgovezenju in samozadostnemu naštevanju svojih dosežkov. V redu je, da ste asertivni in samozavestni, zavedajte pa se, da razgovor vodi kadrovik in ne vi.
  • Bonton, prezenca. Nekako mi je nerodno odrasle ljudi opozarjati na olikano obnašanje ter primerno pojavnost, ampak vidim, da je ta poziv še vedno (prepogosto) potreben. Če je možno se pozanimajte o korporativni kulturi znotraj podjetja in se ji prilagodite, sicer pa stavite na formalno poslovno klasiko, s katero ne morete zgrešiti. Oblečeni bodite poziciji primerno, izgovor v smislu »danes sem ravno na dopustu« pač ni sprejemljiv. Spoštljiva komunikacija (vikanje!), pokončna telesna drža ter čvrst stisk roke so preverjene klasike (poslovnega) bontona in odmik od tega je zelo tvegan – eksperimentiranja ne priporočam.

Skratka, ne glede na to na kakšen način se najdemo, je v prvi vrsti na kandidatu, da naredi vtis. To pa naredite tako, da predhodno naredite svojo domačo nalogo (mi jo bomo zagotovo) in se pokažete kot informirani, suvereni in prezentabilni, torej kot zanimiv kandidat, ki bi ga delodajalec lahko videl na določenem delovnem mestu.

Sledite nam na

Vaše sporočilo je bilo uspešno poslano. Odgovorili vam bomo v najkrajšem možnem času.

POVPRAŠEVANJE

Za dodatna vprašanja in ponudbo izpolnite spodnji obrazec. Kontaktirali vas bomo v najkrajšem možnem času.


*IME IN PRIIMEK:
*TELEFONSKA ŠT.:
*PODJETJE:
*EMAIL:
VAŠE SPOROČILO: