slo eng hr
OBJAVE
Ali si res želite »sposobne« sodelavce?
25.09.2015

Kdo so sposobni sodelavci in kakšne so njihove resnične lastnosti.

Ko se s strankami pogovarjam o želenem profilu iskanega kandidata, v veliki večini primerov izrecno želijo nekoga, ki je »sposoben« oziroma »res dober«. Načeloma razumem tendenco, da si vsako podjetje želi kompetentnih sodelavcev, vendar pa je kriterij »dobrosti« zelo neotipljiv, vsekakor preveč, da bi ga z lahkoto dodelil določenemu posamezniku.

Že na začetku se srečamo s težavo, kaj pridevnika »dober« in »sposoben« v praksi sploh pomenita. Ali je to preseganje zastavljenih ciljev ali »zgolj« njihovo doseganje, je to nekdo, ki individualno izstopa ali nekdo, ki bo znal celotno ekipo dvigniti na višjo raven? Je dober tisti, ki vedno kima in naredi kar se mu reče ali tisti, ki ima svoje mnenje, pripombe in svoje ideje? Sploh pa, ali biti »dober/sposoben« vedno pomeni tudi biti uspešen?

Kriterij sposobnosti namreč govori o posamezniku, uspešnost pa je vezana tudi na okolje, v katerem posameznik deluje ter na KPI-je, s katerimi jo merimo. Uspešni ljudje so pogosto ambiciozni in individualni, govorijo naglas, saj želijo, da se jih sliši. Imajo svoje mnenje in svojo vizijo, za katero ni nujno, da je vedno usklajena z vizijo podjetja. V mnogih podjetjih sposobni in ambiciozni zaposleni naletijo na sistemske in kadrovske prepreke, ki jim povzročajo frustracije in onemogočajo delo s polno paro. Ali torej res hočete nekoga, ki bo proaktiven, stalno iskal nove rešitve in vsakodnevno pritiskal na kolege (tako nadrejene kot podrejene) ter zastavljeno strategijo postavljal pod vprašaj? Na papirju ponavadi pravite da, ampak v realnosti se pogosto pokaže, da ne.

Naročnike vedno opozorim, da naj pri svojih pričakovanjih do kandidatov v prvi vrsti izhajajo iz svojih notranjih zmožnosti in realnih potreb, korporativne kulture ter želenih učinkov, ki naj bi jih nova oseba prinesla. Ko temu dodamo še karakterne preference, lahko oblikujemo precej natančen profil iskanega človeka in se ognemo pastem nerealnih pričakovanj in potencialnemu nezadovoljstvu tako podjetja, kot (novega) zaposlenega.

Pravijo, da se za dobrim konjem vedno dviga prah. Kar seveda ni problem, vendar se je treba zavedati, da bodo ostali morali ta prah vsakodnevno vdihavati, nekdo pa tudi (redno) čistiti.

Sledite nam na

Vaše sporočilo je bilo uspešno poslano. Odgovorili vam bomo v najkrajšem možnem času.

POVPRAŠEVANJE

Za dodatna vprašanja in ponudbo izpolnite spodnji obrazec. Kontaktirali vas bomo v najkrajšem možnem času.


*IME IN PRIIMEK:
*TELEFONSKA ŠT.:
*PODJETJE:
*EMAIL:
VAŠE SPOROČILO: